Strategie

Gerelateerde afbeelding

Strategie: een continue ontwikkeling van de strategie, waarbij de missie richtinggevend is. Kenmerken van de manier waarop de strategie ontwikkeld wordt, zijn: • aandacht voor korte en lange termijn • zowel rationeel als intuïtief gedrag • zowel actief als proactief gedrag • kijken vanuit verschillende invalshoeken Structuur: de structuur is gebouwd langs organisatorische netwerken, die de volgende kenmerken hebben:
Hoofdstuk 1 O 1 Organisatie in ontwikkeling
De Kinetic-organisatie van de 21 e eeuw Organisatieveranderingen zijn niet nieuw. In de flexplek huren almere afgelopen tien jaar hebben veel leiders enorme veranderingen doorgevoerd om te zorgen dat organisaties bijblijven met veranderingen in de markt. Maar het uitgangspunt hierbij is altijd geweest dat organisaties in staat zijn de toekomst te voorspellen en sneller kunnen veranderen dan markt en klanten eisen. We zien nu dat de door de markt en afnemers gedicteerde snelheid tot veranderingen, het vermogen van organisaties om te veranderen overtreft. Daarom is er behoefte aan een compleet nieuw type organisatie. Michael Fredette en Steve Micha ud hebben dit type organisatie aangeduid als de ‘Kinetics Enterprise’. Kinetics is afkomstig van het Griekse woord kinesis dat staat voor beweging. Een Kinetics Enterprise is een organisatievorm die zelf-adopterend en zelf-vernieuwend is, en gericht op continue actie. Het is een organisatie die erop flexplek huren amsterdam ingesteld is dat de toekomst niet voorspelbaar is en de capaciteit heeft om in te spelen op alle mogelijke behoeften. De Kinetic Enterprise wordt geleid door twee doelstellingen die van invloed zijn op de structuur en activiteiten van alle werknemers:
Richt je op de individuele behoeften van een klant. Het is belangrijk je volledig te richten op de individuele, en steeds veranderende behoeften, van elke afzonderlijke klant. Hierdoor wordt bereikt dat er een succesvolle relatie wordt opgebouwd met de afnemer en dat je altijd als eerste op de hoogte bent van veranderende behoeften. Dit betekent natuurlijk niet dat de organisatie maar één klant zou kunnen bedienen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *