De manager zijn baanzekerheid, onafhankelijkheid en plichtsbesef de belangrijkste factoren die spelen bij het zichzelf stellen van doelen. Van de manager wordt verwacht dat hij een expert is op het gebied waarover hij verantwoordelijkheid draagt en risico’s durft te nemen. Verder denken managers op korte termijn, zijn reactief en gaan intuïtief te werk.
Frankrijk Managers in Frankrijk behoren streng te zijn en treden autoritair op. Ondergeschikten vinden het goed om geleid te worden. Respect is vooral gebaseerd kantoorruimte huren almere op de competenties van de leider. Karakterisiek voor Frankrijk is het grote belang dat aan expertise wordt gehecht. Belangrijke doelen voor een Franse manager zijn zelfontwikkeling, competentie op zijn vakgebied, welvaart en geaccepteerd worden. Besluiten worden uiteindelijk intuïtief, reactief en vooral met een kantoorruimte huren nijmegen kortetermijngerichtheid genomen.
Duitsland Duitsers zoeken naar een sterke, overtuigende leider. Met respect en ontzag wordt naar hogere hiërarchische posities gekeken. De relatie tussen de baas en de ondergeschikte is afstandelijk. Managers verwachten gehoorzaamheid van hun ondergeschikten, die duidelijke instructies vragen van hun baas. Prestatiegerichtheid en ambitie zijn belangrijke doelen. Zelfontwikkeling, welvaart en onafhankelijkheid staan hoog op hun prioriteitenlijstje.
Spanje De Spaanse manager is een vriendelijke autocraat, waarbij standvastigheid en duidelijkheid belangrijke elementen zijn. Moed is belangrijk. Trouw aan mensen staat voorop, waaraan regels, procedures en de formele hiërarchie kantoorruimte huren amsterdam ondergeschikt zijn. De belangrijkste karakteristiek van het Spaanse leiderschapsgedrag is betrokkenheid. Besluiten worden vaak, intuïtief, door de manager zelf genomen, omdat besluitvorming door de groep als een zwakte wordt ervaren. Belangrijk voor een manager is het steunen van anderen, daarnaast zelfontwikkeling, prestige en plichtsbesef.
Groot-Brittannië Eerlijkheid in kantoorruimte huren rotterdam relaties gaat boven alles. Dit komt sterk naar voren in de communicatie en besluitvorming, die participatief en open is. Er bestaat een vertrouwen in de capaciteiten van anderen. Door de wel bekende Britse terughoudendheid bij persoonlijk contact onstaat een afstandelijke relatie. Britse managers en hun ondergeschikten beroepen zich daarom vaak op regels en procedures. Hierdoor worden risico’s vermeden. Belangrijke persoonlijke doelen zijn baanzekerheid, plezier en rijkdom.